06.04.2020 Wtorek

pisanki-ćwiczenia-grafomotoryczne – Rysuj po śladzie i pokoloruj


03.04.2020 Piątek

Narysuj za pomocą strzałek -przykładowe drogi pieska do kości

karta pracy dodawanie

 

GIMNASTYKA OGÓLNOROZWOJOWA-R.Sokołowski

RELIGIA

Na koniec tygodnia polecam jeszcze zabawę związaną z nadchodzącą Niedzielą Palmową:  https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=023c246f0eeb

Życzę wszystkim owocnego czasu!
Małgorzata Bartnicka-Pokwap

2.04. 2020 Maszyny rolnicze

PREZENTACJA MULTIMEDIALNA – MASZYNY ROLNICZE DAWNIEJ A DZIŚ

kodowanie- ćwiczenia dodatkowe

 


01.04.2020 środa

Sówki Posłuchajcie prima aprilisowego wiersza i_odpowiedzcie na poniższe pytania(1)

PRIMA APRILIS

Litera W utrwalanie pisowni

ROŚLINY UPRAWNE

JĘZYK ANGIELSKI

obrazek…

Easter

obrazek…

obrazki..


31.03.2020 Na polu

KORONA DLA MEDYKA- AKCJA DLA GRUPY SÓWEK

korona_dla_medyka

LITERY-KARTY-PRACY-CZARNO-BIAŁE

GIMNASTYKA OGÓLNOROZWOJOWA -Rafał Sokołowski

RELIGIA

Dzień dobry
W tym tygodniu polecam rysunkowe rekolekcje prowadzone przez biskupa Marka Solarczyka: https://stacja7.pl/plukanie-sieci/biskup-marek-prowadzi-online-rysunkowe-rekolekcje-dla-dzieci/
serdecznie pozdrawiam
Małgorzata Bartnicka-Pokwap


30.03.2020-Poniedziałek – Praca rolnika

Ćwiczenia grafomotoryczne zestaw 1


27.03.2020 Ale jaja

RELIGIA

Polecam pozytywne religijne puzzle:

J.ANGIELSKI:

Colours


26.03.2020 Odgłosy wiejskiego podwórka

WIEJSKA-ZAGRODA-KARTY2-PRACY

 

RELIGIA

Dzień dobry
W tym tygodniu polecam obejrzenie: https://www.youtube.com/watch?v=maX3BDEqCZM oraz naukę piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=qU8Hf66pTWg

serdecznie pozdrawiam, życząc wszystkim dużo zdrowia
Małgorzata Bartnicka-Pokwap


Domy zwierząt 25.03.2020

WIEJSKA-ZAGRODA-KARTY-PRACY


24.03.2020 W gospodarstwie

Pomiędzy indywidualizmem

Ćwiczenia matematyczne zestaw 1

1 dzień Wiosny- zadania dla Sówek

RELIGIA

W związku z koniecznością pracy na odległość rekomenduję wszystkim Rodzicom dzieci uczęszczających na katechezę powtórzenie z Przedszkolakami wiadomości o różańcu, który poznały w październiku oraz wspólną modlitwę na nim. Może to być dla 5 i 6 latków również doskonała okazja do ćwiczenia liczenia oraz pamięci poprzez powtarzanie tekstów modlitw. Pomocna może okazać się strona https://modlitwawdrodze.pl/articles/rozaniec/, gdzie można znaleźć zarówno krótkie rozważania przypisane do poszczególnych tajemnic, jak i modlitwę z lektorem.  

Polecam stronę rozaniecrodzicow.pl. W tym trudnym czasie ważnym jest, aby dzieci czuły się zaopiekowane przez nas rodziców. Rozmowa i zapewnienie o trosce i modlitwie z naszej strony są bardzo istotne.  W Różańcu Rodziców codziennie odmawiamy za nasze dzieci jedną dziesiątkę różańca, wspólnie z innymi rodzicami. Prosimy Boga o błogosławieństwo i ochronę dla naszych dzieci.  

serdecznie pozdrawiam
Małgorzata Bartnicka-Pokwap
nauczyciel religii

 

Drodzy Państwo. Poniżej przedstawiamy artykuł, którego autorem jest Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę. Jak rozmawiać z dzieckiem o  niepokojącej sytuacji związanej z koronawirusem?? Jak minimalizować  obawy naszego dziecka, jak odpowiadać na trudne pytania, jak wesprzeć  naszych najmłodszych  tym trudnym dla nas czasie. Serdecznie zachęcamy do przeczytania artykułu.

https://rodzice.fdds.pl/


Witajcie Sówki.

 Przed Wami kolejne zadanie. Wybierzcie jeden z  obrazów związanych z wiosną i spróbujcie ułożyć  puzzle. Dacie radę. Układanie jeszcze nigdy nie było takie fajne. Pozwodzenia. Piszcie do nas czy się udało.

https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/kwiaty/191466-wiosenne-kwiaty

https://pracaplastyczna.pl/index.php/wiosna

Dyktando graficzne

Zabawy z dzieckiem w domu. Dajcie znać jak się udały.

مهارات حركية دقيقة وتركيز واهداف كثير في هالوسيلة الحلوة .

Publiée par ‎أكاديمية الشرق الأوسط للتربية الخاصة‎ sur Dimanche 1 mars 2020

Sense of direction

Developping sense of direction is needed for the learningproces. Think about moving left and right on the numberline with math. Also while reading from left to right, and down a sentence. This 4 years old is not yet able to follow directions. It is still develloping.

Publiée par Learning through movement sur Dimanche 23 février 2020

Pencil poo

To practice motor skills, spatial awereness, patience, vestibulair system and coordination. Also nice as a competing game with more children, who puts in the pencil first.

Publiée par Learning through movement sur Dimanche 8 mars 2020

Kleurenpalet

Hier wordt van alles geactiveerd; geheugen, coördinatie, middenlijn cross, spiegelen, creatief denken, richting, plezier, verwarring en vooral worden verbindingen gelegd in de hersenen. Makkelijk te maken en succes verzekerd. Geschikt voor alle leeftijden.

Publiée par Learning through movement sur Mercredi 19 février 2020

https://www.facebook.com/Estimulacion.babystars/videos/198653881427509/

http://bystredziecko.pl/karty-pracy/matematyka/dodawanie/matematyka-dodawanie-10-el-01-kolor.pdf

.angielski karty pracy Pszczółki Sówki


ROZKŁAD DNIA     Podobny obraz

6:30 –8:40     schodzenie się dzieci, zabawy dowolne, zajęcia indywidualne

8:40 -9:00   zabawa ruchowa/ Przygotowanie do śniadania

9:00 -9:30  śniadanie

9:30-9:45   zabawy dowolne, przygotowanie do zajęć

9:45-10:45   zajęcia dydaktyczne  w tym j. angielski

10:45 -11:50   zabawy na powietrzu

11:50 -12:00   zabawa ruchowa przygotowanie do obiadu

12:00 -12:30  obiad

12:30-12:45  czynności higieniczne

12:45 -14:30  zajęcia indywidualne, zajęcia dodatkowe, odpoczynek , zajęcia
dydaktyczne
, zajęcia dodatkowe np. rytmika

14:30-14:45  zabawa ruchowa.

14:45 -15:00 podwieczorek

15:00-17:30  praca indywidualna, zabawy dowolne, słuchanie bajek , zabawy
grupowe
, zajęcia dodatkowe.

HARMONOGRAM ZEBRAŃ  I DNI OTWARTYCH

ZEBRANIA OGÓLNE : wrzesień , grudzień , luty , maj

DNI OTWARTE : dwa razy w listopadzie – omówienie diagnozy nr 1

                          dwa razy w kwietniu – omówienie diagnozy nr 2

ZAJĘCIA OTWARTE : październik , styczeń

WARSZTATY : listopad – wróżby andrzejkowe

                        marzec

DOKŁADNE DATY PODANE BĘDĄ NA TABLICY INFORMACYJNEJ DLA RODZICÓW W PLANOWANYM MIESIĄCU .  WSZYSTKICH RODZICÓW SERDECZNIE ZAPRASZAMY NA UDZIAŁ W ŻYCIU PRZEDSZKOLNYM SWOICH DZIECI.

ZŁOTA LISTA

wybranych pozycji z książek polecanych przez Fundację „ABC XXI – Cała Polska czyta dzieciom”
Kategorie wiekowe należy rozumieć jako sugerowaną dolną granicę wieku dziecka przy czytaniu mu na głos.
 
Wiek 4-6 lat:
Hans Christian Andersen-Baśnie
Grażyna Bąkiewicz-Kosmiczni odkrywcy-Franio i jego babcia
Wanda Chotomska–Wiersze; Pięciopsiaczki
Carlo Collodi-Pinokio
Vaclav Ćtvrtek -Bajki z mchu i paproci; O gajowym Chrobotku ; Podróże furmana Szejtroczka
Iwona Czarkowska–Biuro zagubionych zabawek
Dorota Gellner–Przedszkolakom
Eva Janikovszky–Gdybym był dorosły
Hanna Januszewska–O Pleciudze
Roksana Jędrzejewska-Wróbel Sznurkowe historie, Maleńkie Królestwo królewny Aurelki
Åsa Lind–Piaskowy Wilk
Astrid Lindgren-seria o Pippi Pończoszance; Emil ze Smalandii
Hugh Lofting-seria o Doktorze Dolittle
Beata Majchrzak-Opowieść o błękitnym psie, czyli o rzeczach trudnych dla dzieci
Małgorzata Musierowicz-Znajomi z zerówki
Pija Lindenbaum-Nusia i bracia łosie (seria)
Renata Piątkowska-Na wszystko jest sposób ; Nie ma nudnych dni
Zofia Rogoszówna–Dzieci Pana Majstra
Ulf Stark–Cynamon i Trusia. Wiersze o złości i radości (seria)
Małgorzata Strzałkowska-Leśne Głupki; Wiersze do poduchy, Wyliczanki z pustej szklanki
Anna Świrszczyńska–Dziwny tygrys ; O chciwym Achmedzie
Wiek 6-8 lat:
Heather Amery-Mity greckie dla najmłodszych
Marcin Brykczyński-Ni pies, ni wydra
Sebastian Cichocki–S.Z.T.U.K.A. Szalenie zajmując twory utalentowanych i krnąbrnych artystów
Henryka Krzywonos-Bieda. Przewodnik dla dzieci
Kamil Giżycki-Wielkie czyny szympansa Bajbuna Mądrego
Frances Hodgson Burnett-Mała księżniczka
Grzegorz Kasdepke–Detektyw Pozytywka
Ludwik Jerzy Kern-Wiersze dla dzieci; Ludwik Jerzy Kern dzieciom; Ferdynand Wspaniały
W. Markowska, A. Milska-Baśnie z dalekich wysp i lądów
Daniel Mizieliński, Aleksandra Machowiak-D.O.M.E.K.;
Anna Onichimowska-Najwyższa góra świata
Joanna Papuzińska-Asiunia
Małgorzata Strzałkowska-Rady nie od parady;Wiersze, że aż strach;